Briefing en Beoordeling van Creatieve Voorstellen

2 dagen - Voor het effectief schrijven van briefings

Opleider

SRM

Prijs

€ 1.250,00

Niveau

Trainingen

Duur

2 maanden

Inschrijven
PDF download
Kostenoverzicht

Heb je een vraag?

Onze opleidingsadviseurs beantwoorden graag al je vragen. Je kunt ze bellen van maandag tot en met donderdag van 08:00 tot 21:00 uur en op vrijdag van 08:00 tot 17:00 uur.
  • 088 - 9 390 000
Algemeen
Algemeen
Algemeen
Algemeen
Algemeen

De briefing is een cruciale factor in het succes van een marketingcommunicatieplan. De briefing is immers het uitgangspunt voor de creatieve mensen van het communicatiebureau. Als de briefing geen kaders geeft of duidelijke dooelstellingen mist, is de kans groot dat de invulling van de campagne niet overeenkomt met de wensen van de adverteerder. Dat maakt deze training van SRM essentieel voor elke marketing- en communicatieprofessional binnen de branche. Tijdens deze training ontwikkel je de vaardigheden om overtuigende briefings te schrijven en creatieve voorstellen te beoordelen. Jij zorgt ervoor dat je creatieven inspireert en een concept retour krijgt dat aanspreekt en aansluit bij de door jouw geformuleerde doelen. Met deze training van SRM versterk je jouw carrierèperspectieven aanzienlijk.

Direct resultaat

  • Je kunt een briefing opstellen die richting geeft aan het creatieve werk en dienst doet bij de toetsing en terugkoppeling
  • Je professionaliseert verder als communicatiespecialist
  • Je kunt het briefingproces sturen vanuit de 3 delen waaruit de briefing bestaat: marketing-/beleids-, communicatie- en inhoudsbriefing
  • Je kunt interne en externe briefings duidelijk van elkaar onderscheiden
  • Je kunt creatieve voorstellen beoordelen, gebaseerd op een aantal criteria
  • Je kunt jouw oordeel over creatief werk steekhoudend beargumenteren

Voor wie

De training Briefing en Beoordeling van Creatieve Voorstellen is bedoeld voor opdrachtgevers, product-, marketing- en communicatiemanagers. Daarnaast is de training ook geschikt voor medewerkers in deze vakgebieden die regelmatig briefings moeten schrijven en de creatieve uitwerking van de opdracht moeten beoordelen. Uiteraard is Briefing en Beoordeling van Creatieve Voorstellen ook relevant voor medewerkers van reclamebureaus.

Aanpak

Uit welke onderdelen bestaat een goede briefing? En hoe zorg je ervoor dat de inhoud van een briefing aansluit op het doel en de doelgroep? Met deze en vele andere vragen ga je tijdens de training aan de slag. Je verdiept je in verschillende briefingsvarianten, waaronder de marketingbriefing, communicatiebriefing, beleidsbriefing en inhoudsbriefing. Zo leer je hoe verschillende briefings zijn opgebouwd en leer je zelf briefings opstellen. Aan de hand van cases ontwikkel je direct jouw praktische vaardigheden.

Toptrainers uit de praktijk

De trainers van SRM zijn toonaangevende specialisten in hun vakgebied en staan midden in de praktijk. Ze zijn op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen en spelen in op vernieuwingen in het bedrijfsleven en de samenleving. Zij geven hun kennis en vaardigheden door op een enthousiaste en duidelijke wijze, waardoor jij jezelf sterk ontwikkelt.

Programma
Programma
Programma
Programma
Programma

Programma

De volgende onderwerpen komen aan bod:

De basis van een goede briefing

  • Briefingmodel
  • Onderdelen van een goede briefing
  • Doel en doelgroep van de briefing
  • Kenmerken van diverse briefings
  • Kritische beoordelingscriteria

Typen briefing

  • Marketingbriefing
  • Communicatiebriefing
  • Beleidsbriefing
  • Inhoudsbriefing

Stel je eigen briefing op

  • Zelf opstellen van een kwalitatieve briefing
  • Toetsen en beoordelen van creatieve voorstellen
  • Praktische vaardigheden

Certificaat

Na afloop ontvang je het officiële certificaat 'Briefing en Beoordeling van Creatieve Voorstellen' van SRM.

Planning
Planning
Planning
Planning
Planning

Duur

De training Briefing en Beoordeling van Creatieve Voorstellen duurt 2 dagen.

Investering
Investering
Investering
Investering
Investering

Investering

Lesgeld: € 1.091,-

Studiemateriaal: € 50,-

Arrangementskosten: zie onderstaande toelichting.

Opleider

SRM

Prijs

€ 1.250,00

Niveau

Trainingen

Duur

2 maanden

Inschrijven
PDF download
Kostenoverzicht

Heb je een vraag?

Onze opleidingsadviseurs beantwoorden graag al je vragen. Je kunt ze bellen van maandag tot en met donderdag van 08:00 tot 21:00 uur en op vrijdag van 08:00 tot 17:00 uur.
  • 088 - 9 390 000

Zo creëer je een lerende organisatie

Hoe blijf je als organisatie up-to-date?
Continue resultaatverbetering, innovatie, het gebruik van nieuwe technieken en de druk van concurrenten en klanten vereisen veranderende organisaties en ander gedrag. Hoe zorg je ervoor dat je deze uitdaging als ondernemer, manager of leidinggevende aankunt? Door te blijven leren als organisatie. Creëer een lerende organisatie.

Data-talent gezocht op marketingafdelingen

Uit de ‘DM Barometer - De marketeer in 2015’ van DDMA blijkt dat marketingafdelingen snakken naar marketeers die data kunnen omzetten naar informatie en de juiste vragen weten te stellen. De huidige technische infrastructuur en de talent gap op dit gebied zorgen ervoor dat marketingafdelingen onvoldoende toegespitst zijn op de kansen die data biedt.
 
Lees het hele artikel

Nieuwsbrief