Branding en Positionering

2 dagen - Bouw sterke merken vanuit een heldere positioneringsstrategie

Opleider

SRM

Prijs

€ 1.250,00

Niveau

Trainingen

Duur

2 maanden

Inschrijven
PDF download
Kostenoverzicht

Heb je een vraag?

Onze opleidingsadviseurs beantwoorden graag al je vragen. Je kunt ze bellen van maandag tot en met donderdag van 08:00 tot 21:00 uur en op vrijdag van 08:00 tot 17:00 uur.
  • 088 - 9 390 000
Algemeen
Algemeen
Algemeen
Algemeen
Algemeen

Tijdens deze unieke training van SRM ontwikkel je strategisch inzicht, dat je direct praktisch kunt inzetten op het gebied van strategisch merkmanagement. Je verdiept je in de nieuwste opvattingen over marketingbeleid en gaat aan de slag met de positionering van jouw merk. Daarbij ontwikkel je de vaardigheden om de positionering volledig af te stemmen op de merkidentiteit. Ook leer je op welke wijze je een sterk merk bouwt met behulp van line en brand extensions. Door de inzet van ervaren topmarketeers in deze training leer je juist bij SRM in korte tijd de fijne kneepjes van het vak. SRM is niet voor niets de beste opleider voor marketing en communicatie. Na afloop van deze training beschik jij over de inzichten en vaardigheden om een effectieve merkstrategie te ontwikkelen en implementeren.

Direct resultaat

  • Je past nieuwe 'state-of-the-art'-inzichten als concepten en modellen toe op jouw organisatie
  • Je hebt inzicht in toegevoegde waarde van branding en positionering gekoppeld aan de ondernemingsstrategie
  • Je kent het proces en de samenhang van sterke merken bouwen, exploiteren en onderhouden
  • Je hebt inzicht in het merk als instrument voor het behalen en behouden van concurrentievoordelen op lange termijn
  • Je kunt vanuit merkwaarden een effectieve communicatiestrategie ontwikkelen
  • Je kunt gestructureerd tot een oplossing van complexe merkvraagstukken komen

Voor wie

Vanuit jouw rol als marketeer of marketingcommunicatieprofessional wil jij jouw kennis van branding en positionering verder uitbreiden op niveau C. Daarin wil je begeleid worden door een van de beste professionals op het gebied van merkstrategie, die jou de fijne kneepjes van het vak leert.

Aanpak

Tijdens deze training ontwikkel je strategisch perspectief op de rolverdeling tussen productmerken, submerken en corporate merken. Je verdiept je in het bouwen en laden van een merk. Hiervoor ga je aan de slag met diverse identiteitsmodellen en leer je invulling geven aan de merkidentiteit en positionering. Nadat identiteit, positionering en het portfolio zijn vastgesteld, volgt de fase van communicatie naar de markt. Je ontwikkelt vaardigheden om een succesvolle marketingcommunicatiestrategie te ontwerpen die is afgestemd op de identiteit van de onderneming. Binnen de training wordt ook ingegaan op de benodigde kwaliteiten voor een succesvolle implementatie. Na afloop van deze training kun je sterke merken bouwen én succesvol exploiteren.

Toptrainers uit de praktijk

De trainers van SRM zijn toonaangevende specialisten in hun vakgebied en staan midden in de praktijk. Ze zijn op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen en spelen in op vernieuwingen in het bedrijfsleven en de samenleving. Zij geven hun kennis en vaardigheden door op een enthousiaste en duidelijke wijze, waardoor jij jezelf sterk ontwikkelt.

Programma
Programma
Programma
Programma
Programma

Programma

De volgende onderwerpen komen aan bod:

Visie en strategie

  • Strategisch kader
  • Bepalende invloedsfactoren
  • Organisatiestrategie en marketingstrategie

Strategie ontwikkelen

  • Strategisch denkvermogen, merken en positionering
  • Beleidsbeslissingen en merkwaarde
  • Merkidentiteit
  • Productmerken, submerken en corporate merken

Strategie uitrollen

  • Identiteitsmodellen vertalen naar eigen praktijk
  • Van positioneringsstrategie naar branding en vice versa
  • Managen van een merkenportfolio
  • Implementatie van de communicatiestrategie

Certificaat

Na afloop ontvang je het officiële certificaat 'Branding en Positionering' van SRM. Met dit certificaat Branding en Positionering ontvang je mogelijk vrijstelling binnen de Executive Master Marketingcommunicatie C van SRM. Hiermee biedt deze training unieke meerwaarde op Masterniveau.

Planning
Planning
Planning
Planning
Planning

Duur

De training Branding en Positionering duurt 2 dagen.

Investering
Investering
Investering
Investering
Investering

Investering

Lesgeld: € 1.041,-

Studiemateriaal: € 100,-

Arrangementskosten: zie onderstaande toelichting.

Opleider

SRM

Prijs

€ 1.250,00

Niveau

Trainingen

Duur

2 maanden

Inschrijven
PDF download
Kostenoverzicht

Heb je een vraag?

Onze opleidingsadviseurs beantwoorden graag al je vragen. Je kunt ze bellen van maandag tot en met donderdag van 08:00 tot 21:00 uur en op vrijdag van 08:00 tot 17:00 uur.
  • 088 - 9 390 000

Zo creëer je een lerende organisatie

Hoe blijf je als organisatie up-to-date?
Continue resultaatverbetering, innovatie, het gebruik van nieuwe technieken en de druk van concurrenten en klanten vereisen veranderende organisaties en ander gedrag. Hoe zorg je ervoor dat je deze uitdaging als ondernemer, manager of leidinggevende aankunt? Door te blijven leren als organisatie. Creëer een lerende organisatie.

Data-talent gezocht op marketingafdelingen

Uit de ‘DM Barometer - De marketeer in 2015’ van DDMA blijkt dat marketingafdelingen snakken naar marketeers die data kunnen omzetten naar informatie en de juiste vragen weten te stellen. De huidige technische infrastructuur en de talent gap op dit gebied zorgen ervoor dat marketingafdelingen onvoldoende toegespitst zijn op de kansen die data biedt.
 
Lees het hele artikel

Nieuwsbrief