MOC On Demand 10965: IT Service Management with System Center Service Manager

Vanaf

€ 866,55

Duur

3 maanden

Opleidingsniveau

Trainingen

Meer informatie

Download brochure

Opleider

Computrain

Algemeen
Algemeen
Algemeen
Algemeen
Algemeen

Als IT-pro ben je nooit uitgeleerd. Ontbreekt het je echter aan tijd om een klassikale training bij te wonen, maar wil je wel bijblijven in de veranderende wereld van IT? Dan heeft Computrain de uitkomst voor jou! Samen met Microsoft bieden we MOC On Demand aan. Met MOC On Demand leer je in je eigen tempo, wanneer en hoe het jou het beste uitkomt.

Voor wie

Deze training is voor cloud en datacenter administrators die voor het eerst gaan werken met System Center 2012 R2 Service Manager en verantwoordelijk worden voor de installatie, configuratie en beheer van je cloud of datacenter. Deze training is ook voor beheerders die reeds ervaring hebben met Service Manager en de nieuwe mogelijkheden op het gebied van PowerShell-integratie en CMDlets, de parent-child relatie van incident- en releasesmanagement en de uitgebreide mogelijkheden van de AD-connector willen leren kennen.

Aanpak en studiemateriaal

Je volgt deze training zelfstandig in je eigen tempo. Voor deze training krijg je de beschikking over de volgende studiematerialen:

  • Het officiële, digitale Microsoft MOC-studiemateriaal
  • 90 dagen online labomgeving voor praktijkoefeningen, inclusief 30 dagen toegang tot Microsoft Azure
  • MeasureUp-oefenexamen
  • Examenvoucher
  • E-Connect, de online leeromgeving van Computrain

Voorkennis

Voor de training is kennis van Windows Server 2008 R2 en Windows Server 2012 vereist. Daarnaast is fundamentele kennis van SQL Server 2008 R2 en SQL Server 2012 noodzakelijk. Tevens is kennis van ITIL® en MOF vereist. Om je optimaal voor te bereiden op deze training zijn eventueel de trainingen Fundamentals of a Windows Server Infrastructure (MOC10967) en ITIL® Foundation beschikbaar.

 
Programma
Programma
Programma
Programma
Programma

Inhoud

  • Describe key features of System Center 2012 R2
  • Describe System Center 2012 R2 SM
  • Describe key methodologies adopted using ITIL® and MOF
  • Describe how SCSM adopts best practices using ITIL® and MOF
  • Describe SCSM Architecture & Core Components
  • Describe Hardware and Software Requirements of SCSM
  • Describe Security Requirements of SCSM
  • Install SCSM
  • Upgrade SM 2010 to SCSM 2012
  • Describe SCSM Base Configuration
  • Integrate SCSM using Connectors
  • Configure: Notifications, Exchange Connector, Business Services
  • Describe definition of Incident and a Problem
  • Manage Incidents and Manage Problems
  • Use Queues & Views with Incidents and Problems
  • Configure Activity-, Change- and Release Management, Service Level Management
  • Describe Service Catalog, Request Offerings, Service Offerings, Self-Service Portal
  • Manage Service Requests and Catalog Groups
  • View SLA information in Service Manager
  • Describe components of the Self-Service Portal
  • Customize the Self-Service Portal
  • Run reports in Service Manager
  • Configure and run Data Warehouse Jobs
  • Troubleshoot Data Warehouse Jobs
  • Describe Data Warehouse Cubes in SM
  • Perform: advanced troubleshooting in Service Manager, disaster recovery in Service Manager

Officieel certificaat

Na afloop van de training ontvang je het certificaat 'IT Service Management with System Center Service Manager'.

Startmomenten & locaties
Startmomenten & locaties
Startmomenten & locaties
Startmomenten & locaties
Startmomenten & locaties

Duur en plaatsen

Deze training duurt 3 maanden.

De training wordt verzorgd in de regio N.v.t.

Investering
Investering
Investering
Investering
Investering
Kosten tot 01 september 2021

Bij dag variant, bij betaling in 1 termijn

Trainingsmateriaal
€ 795,-
Totaalprijs (exclusief BTW)
€ 795,-
Totaalprijs (inclusief BTW)
€ 866,55
Kosten vanaf 01 september 2021

Bij dag variant, bij betaling in 1 termijn

Trainingsmateriaal
€ 795,-
Totaalprijs (exclusief BTW)
€ 795,-
Totaalprijs (inclusief BTW)
€ 866,55
Ervaringen
Ervaringen
Ervaringen
Ervaringen
Ervaringen

MOC On Demand 10965: IT Service Management with System Center Service Manager

Opleidingsniveau

Trainingen

Erkenningen

Meer informatie

Download brochure
DE OPLEIDER

Computrain - Opleidersscore 8,0

Vooruit met IT

Computrain is in 40 jaar uitgegroeid tot grootste IT-opleider van Nederland. Wij zorgen ervoor dat deelnemers vandaag beschikken over de competenties die nodig zijn voor de technologie van morgen. Jaarlijks leiden wij 20.000 cursisten op. Wij bieden 850 trainingen, examens en certificeringsprogramma’s in de domeinen Gebruik, Beheer, Development en Business IT. Computrain werkt samen met Adobe, Citrix, Cisco, Red Hat, VMware en natuurlijk Microsoft.