ITIL® Continual Service Improvement

Opleider

Computrain

Prijs

€ 1.250,00

Niveau

Trainingen

Duur

2 dagen

Inschrijven
Kostenoverzicht

Heb je een vraag?

Onze opleidingsadviseurs beantwoorden graag al je vragen. Je kunt ze bellen van maandag tot en met donderdag van 08:00 tot 21:00 uur en op vrijdag van 08:00 tot 17:00 uur.
  • 088 - 93 90 000
Algemeen
Algemeen
Algemeen
Algemeen
Algemeen

De training ITIL® Continual Service Improvement geeft u praktische richtlijnen voor het bewaken, analyseren, beoordelen en verbeteren van de prestaties van de dienstverlening en/of de efficiency van de serviceorganisatie. Tijdens de training leert u binnen de serviceorganisatie het gehele instrumentarium te borgen; zodanig dat continu gewerkt wordt aan het optimaliseren van de dienstverlening. Een officieel ITIL®-certificaat heeft grote meerwaarde voor de moderne professionele ICT’er.

Officieel erkend

Computrain is door APMG geaccrediteerd om deze trainingen te verzorgen en de examens af te nemen. Hierdoor bent u ervan verzekerd dat deze training voldoet aan alle gestelde kwaliteitseisen en sluit deze training perfect aan bij de exameneisen.

Voor wie

U neemt deel aan of speelt een rol in de uitvoering, coördinatie en verbetering van diensten en wilt uw kennis en vaardigheden op dit gebied aanscherpen.

Voorkennis

Voor deze training is het een vereiste dat u het certificaat ITIL® Foundation of ITIL® Foundation Bridge heeft behaald. Verder is het wenselijk dat u enige jaren ervaring heeft met ITIL® en procesmatig werken.

Studiemateriaal

Tijdens de training wordt gebruikgemaakt van geaccrediteerd studiemateriaal. Tevens beschikt u over een zeer moderne online leeromgeving. Deze omgeving bevat alle informatie die u voor de opleiding nodig heeft en aanvullende informatie. Daarnaast kunt u makkelijk communiceren met de overige deelnemers.

Aanpak van de training

Deze klassikale ITIL®-training wordt gegeven op basis van de theorie, met uitstappen naar de praktijk, een case, (groeps)opdrachten en praktijkgerelateerde discussies. Zo worden de ITIL®-concepten concreet en toepasbaar gemaakt voor de praktijk. Ter voorbereiding op deze training dient u rekening te houden met ongeveer 8-12 uur zelfstudie.

Uw resultaat

Na het volgen van deze training bent u beter in staat:

  • Het nut en de toegevoegde waarde van Continual Service Improvement overtuigend over te brengen
  • De Continual Service Improvement-principes toe te passen
  • De Continual Service Improvement-processen te introduceren, uit te voeren en te verbeteren
  • Aan Continual Service Improvement gerelateerde methoden en technieken toe te passen
  • Continual Service Improvement te organiseren en te beleggen in de organisatie
  • Continual Service Improvement-aspecten gedurende de levenscyclus van een dienst aan te brengen en te bewaken
  • Implementatie-overwegingen, kritische succesfactoren en risico’s te begrijpen
Programma
Programma
Programma
Programma
Programma

Inhoud

In deze zeer praktijkgerichte training komen onder andere de volgende onderwerpen aan de orde:

  • Continual Service Improvement principles (7-step improvement process, service reporting, service measurement, Return on investment, relatie met Service Level Management)
  • Bewaken, analyseren en beoordelen van de levering van diensten
  • Continual Service Improvement principles als benchmarking, Deming Cycle, SWOT-analyses en Balanced Scorecard
  • De functies, rollen en verantwoordelijkheden gerelateerd aan Continual Service Improvement (Service Manager, CSI Manager, Service Owner, RACI-model)
  • Hoe verschillende availabilitytechnieken (zoals CFIA, FTA, FSA) en capacitytechnieken (workload en demandmanagement) gebruikt kunnen worden binnen Continual Service Improvement
  • Risicoanalyse en risicomanagement
  • Continual Service Improvement ondersteunen met techniek
  • Implementatie-overwegingen en -uitdagingen, kritieke succesfactoren en risico’s


Examen en certificaat

Na afloop van de training ontvangt u van Computrain het certificaat ‘ITIL® Continual Service Improvement’. Het examen ITIL® Continual Service Improvement is een officieel APMG-examen.

Voor deelname aan het examen is een recent certificaat ITIL® Foundation van na 2010 benodigd. Is uw certificering van voor 2010, neem dan contact met ons op om te bepalen of uw certificaat voldoende is voor deelname aan het examen.

Planning
Planning
Planning
Planning
Planning

2 dagen, 9.00 uur tot 17.30 uur.

Regio’s: Amsterdam, Eindhoven, Rotterdam, Utrecht en Zwolle.

Investering
Investering
Investering
Investering
Investering

Totaal: € 1.199,-
Inclusief locatie- en arrangementskosten, exclusief btw

 

Opleider

Computrain

Prijs

€ 1.250,00

Niveau

Trainingen

Duur

2 dagen

Inschrijven
Kostenoverzicht

Heb je een vraag?

Onze opleidingsadviseurs beantwoorden graag al je vragen. Je kunt ze bellen van maandag tot en met donderdag van 08:00 tot 21:00 uur en op vrijdag van 08:00 tot 17:00 uur.
  • 088 - 93 90 000

Zo creëer je een lerende organisatie

Hoe blijf je als organisatie up-to-date?
Continue resultaatverbetering, innovatie, het gebruik van nieuwe technieken en de druk van concurrenten en klanten vereisen veranderende organisaties en ander gedrag. Hoe zorg je ervoor dat je deze uitdaging als ondernemer, manager of leidinggevende aankunt? Door te blijven leren als organisatie. Creëer een lerende organisatie.

Data-talent gezocht op marketingafdelingen

Uit de ‘DM Barometer - De marketeer in 2015’ van DDMA blijkt dat marketingafdelingen snakken naar marketeers die data kunnen omzetten naar informatie en de juiste vragen weten te stellen. De huidige technische infrastructuur en de talent gap op dit gebied zorgen ervoor dat marketingafdelingen onvoldoende toegespitst zijn op de kansen die data biedt.
 
Lees het hele artikel

Nieuwsbrief

Computrain

Vooruit met IT
Computrain is in 40 jaar uitgegroeid tot grootste IT-opleider van Nederland. Wij zorgen ervoor dat deelnemers vandaag beschikken over de competenties die nodig zijn voor de technologie van morgen. Jaarlijks leiden wij 20.000 cursisten op. Wij bieden 850 trainingen, examens en certificeringsprogramma’s in de domeinen Gebruik, Beheer, Development en Business IT. Computrain werkt samen met Adobe, Citrix, Cisco, Red Hat, VMware en natuurlijk Microsoft.