HBO Associate degree Ondernemerschap & Retail Management specialisatie Online marketeer

NVAO-geaccrediteerde opleiding

Prijs

€ 12.840,10

Opleidingsniveau

Meer informatie

Download brochure

Opleider

Algemeen
Algemeen
Algemeen
Algemeen
Algemeen

Tijdens deze specialisatie ga je aan de slag met je ondernemende marketingvaardigheden. Wat voor soort doelgroep is geïnteresseerd in je producten? Hoe zorg je ervoor dat je website vindbaar is voor het juiste publiek? Onder begeleiding van topdocenten ontwikkel je alle benodigde kennis op het gebied van gebruikerservaring van je website en hoe je online marketing kunt inzetten voor het behalen van je bedrijfsdoelstellingen. Het geleerde kun je meteen toepassen in de praktijk om zo direct je marktpositie binnen de online marketing te verbeteren.

Resultaat

  • Je bezit initiatiefrijke vaardigheden om zelfstandig een onderneming te starten en om je marketingkennis in te zetten om een specifieke doelgroep aan te spreken
  • Na succesvolle afronding ontvang je het officieel erkende getuigschrift HBO Associate degree Ondernemerschap & Retail Management

Waarom NCOI?

  • Voor werkenden: opleidingen die goed te combineren zijn met werk en privé
  • Flexibel: meerdere startmomenten op meerdere locaties per jaar
  • Begeleiding: topdocenten uit de praktijk en een persoonlijke studiebegeleider
  • Kwaliteit: hoog aangeschreven bij werkgevers én geaccrediteerd door de NVAO

HBO Associate degree

Om het aanbod in het hoger beroepsonderwijs te verbreden en het gat te dichten tussen het middelbaar beroepsonderwijs en het hoger onderwijs zijn HBO Associate-degreeopleidingen geïntroduceerd. Deze zijn speciaal bedoeld voor studenten die geen 4-jarige HBO Bacheloropleiding willen volgen, maar juist een korter HBO-programma. Je rondt deze opleiding af met een wettelijke graad, de HBO Associate degree (Ad).

Doelgroep

Je hebt de ambitie om je eigen onderneming te starten of te beginnen in een functie als bedrijfsleider. Hierbij wil je je zicht op online marketing verbreden om je doelgroep aan te trekken en tevreden te houden.

Je kunt aan deze Associate degree deelnemen met een diploma HAVO, VWO of MBO-niveau 4. Ben je niet in het bezit van een van deze diploma’s, en ben je minimaal 21 jaar, dan kun je instromen op basis van de 21+ regeling van NCOI. Zie Hogeschool NCOI voor meer informatie.

Doel en opzet

Je doet kennis en vaardigheden op door een gevarieerde mix aan onderwerpen te behandelen. Zo ga je aan de slag met bedrijfscommunicatie, marktwerking en vormen van management binnen de retailorganisatie. Tijdens de tweede fase van deze opleiding verdiep je je meer in je specialisatie. Je gaat in op thema’s als besluitvormingsproces van de klant, zoekmachinemarketing en online marketing in het algemeen.

Gunstige financiering

Betaal je het programma zelf? Dan kun je gebruikmaken van het levenlanglerenkrediet, een aantrekkelijke studiefinanciering voor volwassenen. Daarmee kan iedereen tot 55 jaar de opleidingskosten grotendeels door de overheid laten financieren. Kijk op onze pagina over het levenlanglerenkrediet (LLLK) voor meer informatie of neem contact op met onze opleidingsadviseurs.

Subsidie

Je werkgever komt op basis van deze opleiding mogelijk in aanmerking voor subsidie praktijkleren (SPL). Dat is een vergoeding van maximaal € 2.700,- per persoon per jaar, gedurende de looptijd van de regeling. Zie Subsidie Praktijkleren voor meer informatie.

Meer informatie en kosten

Je kunt je opleidingskosten volledig aftrekken van je belastbaar inkomen bij je belastingaangifte. Zie Hogeschool NCOI voor meer praktische informatie en de kosten van de opleiding.

 
Programma
Programma
Programma
Programma
Programma

Programma

Ad-afstudeeropdracht

Je sluit je Associate degree af met een praktische afstudeeropdracht, die je kunt toepassen in je eigen praktijk. Je kunt het resultaat dan direct gebruiken. Je wordt tijdens het afstuderen persoonlijk begeleid. Voorafgaand aan de afstudeeropdracht vindt in 2 bijeenkomsten uitleg plaats over het afstuderen, zodat je goed bent voorbereid.

Examens

Je ontvangt tijdens je opleiding uitgebreide informatie over de examinering. Elke module wordt apart afgerond met een toets, die zo goed mogelijk aansluit bij de aard van de module. Naast praktijkgerichte moduleopdrachten en mondelinge examens wordt ook gebruikgemaakt van digitale examens. Het voordeel daarvan is dat je zelf het moment en de plaats van het examen kunt uitkiezen. De eerste fase rond je af met een integrale opdracht en gedurende de opleiding werk je aan een praktijkportfolio. Je sluit de Associate degree af met een afstudeeropdracht.

Erkend getuigschrift

Je behaalt met deze opleiding het officiële getuigschrift 'HBO Associate degree Ondernemerschap & Retail Management'. NCOI is door het ministerie van Onderwijs, Cultuur en Wetenschap erkend als rechtspersoon voor hoger onderwijs op basis van de Wet op het hoger onderwijs en wetenschappelijk onderzoek (WHW). Je ontvangt van NCOI een officieel internationaal erkend Ad-getuigschrift met hoge waarde op de arbeidsmarkt. Zie Erkenningen voor meer opleidingsinformatie.

Programma 120 EC

Fase 1

  • Marketingmanagement 8 EC
    (6 bijeenkomsten)
    • Kernelementen van marketing
    • Inzicht in markten en doelgroepen
    • Marketingdoelstellingen en -strategie
    • Marktsegmentatie
    • Branding en positionering
    • Vertalen van doelstellingen naar marketingmix
    • Product, prijs, plaats en promotie
    • Online marketing en marketingcommunicatie
  • Retailmanagement 8 EC
    (6 bijeenkomsten)
    • Retailformules
    • Samenwerkingsverbanden in retail en franchising
    • Directe en indirecte verkoop en kanaalconflicten
    • Formulemanagement en assortimentsopbouw
    • Inkoop- en leveranciersmanagement
    • Voorraadmanagement en logistiek
    • Shopmanagement en personeelsplanning
    • E-commerce en e-fulfilment
    • Sturen op cijfers in de retail
    • Omzet en winstgevendheid
    • Category management
  • Bedrijfseconomische aspecten 8 EC
    (6 bijeenkomsten)
    • Lezen en begrijpen van financiële overzichten
    • Werken met financiële kengetallen
    • Indeling van kosten en break-even analyse
    • Beoordelen van de financiële gezondheid van een organisatie
    • Beoordelen van een investeringsvoorstel
    • Werken met een planning-en-controlcyclus
    • Financiële gegevens bij besluitvorming
  • Management en organisatie 8 EC
    (6 bijeenkomsten)
    • Inzicht in de werking van organisaties
    • Organisatiestructuur en -processen
    • Managementtaken en leiderschapsstijlen
    • Leidinggeven en motiveren
    • Plannen, aansturen en bewaken
    • Werkverdeling en samenwerking
    • Bevoegdheden en besluitvorming
    • Effectieve werkorganisatie
  • Ondernemen en ondernemerschap 8 EC
    (4 bijeenkomsten)
    • Ideeën genereren
    • Ideeën toetsen
    • Benodigde middelen inventariseren
    • Ondernemingsplan schrijven
    • Middelen verwerven en financiering krijgen
    • Onderneming opstarten
    • Tegenslagen verwerken
    • Professionaliseren van het bedrijf
    • Opvolging regelen
    • Oogsten
  • Ondernemerschap en retailmanagement in de praktijk 8 EC
    • Analyse van ondernemende vraagstukken
    • Praktische toepassing van de opleiding in de praktijk
    • Actuele praktijkcases en praktijktoepassingen
  • Integrale opdracht 6 EC
  • Praktijkprogramma 6 EC

Fase 2

  • Online marketing 8 EC
    (6 bijeenkomsten)
    • Relatie online en offline marketing
    • Online marketing: strategie en toepassingen
    • Online adverteren en internetcampagnes
    • Zoekmachinemarketing
    • E-mailcampagnes, sms- en RSS-marketing
    • Viral marketing
    • Affiliate marketing
    • Marketing en social media
    • Mobiele marketing
    • Web analytics en businessmodelling
  • User experience design 8 EC
    (6 bijeenkomsten)
    • Gebruikservaring optimaliseren
    • Proces van user experience design
    • Wensen van eindgebruikers
    • Functionele specificaties
    • Productdoelstellingen
    • Content requirements
    • Informatiearchitectuur
    • Interaction design
    • Interface design
  • Conversieoptimalisatie 8 EC
    (6 bijeenkomsten)
    • Besluitvormingsproces van de klant
    • Methoden voor conversieoptimalisatie
    • Technieken en tactieken van het online verleiden
    • Expert reviews
    • Conversieboosters
    • Persuasion technieken
    • Branding, look-and-feel en vertrouwen
    • Schrijven conversieverbeterplan
  • Retailmarketing 8 EC
    (6 bijeenkomsten)
    • Trends en dynamiek in retailmarketing
    • Marktstrategisch proces in de retail
    • Omgevingsanalyse en concurrentieanalyse
    • Branding en positionering
    • Koopgedrag van klanten
    • Uitstraling, presentatie en imago
    • Klantbinding en klanttevredenheid
    • Van SWOT naar marketingmix
    • Optimale inzet van online en offline marketingkanalen
  • Marktanalyse en koopgedrag 8 EC
    (6 bijeenkomsten)
    • Customer journey
    • Koopgedrag en drijfveren
    • Inzicht in gedrag
    • Digitale data om gedrag te meten
    • Marketingpsychologie en -sociologie
    • Opzetten en uitvoeren marktonderzoek
  • Commerciële vaardigheden 8 EC
    (4 bijeenkomsten)
    • Inleven in klant
    • Persoonlijke presentatie en begroeting
    • Vraagtechnieken en luistervaardigheden
    • Aantrekkelijk presenteren van product of dienst
    • Benoemen van klantvoordelen
    • Herkennen van koopsignalen
    • Afsluittechnieken toepassen
    • Inzetten van beïnvloedingstools
  • Praktijkprogramma 6 EC

Afstudeeropdracht 6 EC

Fase 1

Tijdens de eerste fase verdiep je je in online marketing en marketingcommunicatie. Hoe zorg je dat je marketingdoelstellingen aansluiten bij de consument? En hoe schrijf je op basis hiervan een ondernemingsplan? Deze onderwerpen worden onder andere behandeld onder begeleiding van topdocenten uit de praktijk.

Fase 2

In deze fase ga je aan de slag met de specialisatie. Je leert alle ins en outs over online adverteren en internetcampagnes om zo de juiste doelgroep aan te trekken. Dit doe je door het koopgedrag en de drijfveren van de consument te onderzoeken.

Planning
Planning
Planning
Planning
Planning
Investering
Investering
Investering
Investering
Investering

Kosten

Inschrijfgeld: € 150,-
Lesgeld: € 6.840,-
Studiemateriaal: € 1.375,-
Examenkosten: € 2.395,-
Eindopdracht: € 350,-
Afstuderen: € 600,-
Praktijkprogramma: € 990,-
Reprorechten: € 15,-
Arrangementskosten: zie onderstaande toelichting.

Bovenstaande bedragen zijn op basis van betaling ineens waarbij 8% korting inbegrepen is. Je kunt dit programma ook in 2, 8 of 24 termijnen betalen.

HBO Associate degree Ondernemerschap & Retail Management specialisatie Online marketeer

Opleidingsniveau

Erkenningen

Meer informatie

Download brochure