Met deze vaardigheden blink jij uit in de horeca

Bezit jij over de juiste kwaliteiten om uit te blinken in de horeca? Er is meer nodig dan een brede glimlach en een representatief voorkomen om het te maken in de horecawereld. Ontwikkel je talenten en werk aan de vaardigheden voor een succesvolle carrière in de horeca.

Beschik jij over deze basiskwaliteiten?

Om het te maken in de horeca zul je een aantal basiskwaliteiten moeten bezitten die essentieel zijn voor een succesvolle carrière in de branche. Een echte horecatijger is gastvrij; dat vooropgesteld. Ben jij iemand die mensen makkelijk op hun gemak stelt? Heb je oprechte interesse in de mensen om je heen? Dan schuilt er mogelijk een horecatijger in je. In de horeca heb je immers continu met mensen te maken. Aan een stuk door. Goed met mensen om kunnen gaan, betekent ook dat je sociaal vaardig en communicatief bent. Zit jij niet snel om woorden verlegen en kun je zaken doorgaans helder uitleggen aan anderen? Check!

Een andere kwaliteit van een succesvolle horecatijger is geduld; een schone zaak, inderdaad. Geduld is cruciaal voor succes in een dienstverlenende sector. Net als toewijding en flexibiliteit. Als je in een restaurant werkt, krijg je vaak te maken met een flexibel rooster en werk je buiten kantooruren. Is het een keer extreem druk in het restaurant? Dan spring je even bij, toch?

Zo word je nóg beter

Wil je uitblinken in de horecazaak waar je werkt? Werk dan aan deze vaardigheden om nog beter te worden in je vak: multitasking, communicatieve vaardigheden en leiderschap. In een horecazaak wordt vaak naar piekmomenten toegewerkt waarop alles tegelijkertijd moet gebeuren. Je moet daarom meer dan één ding tegelijk kunnen doen en snel en daadkrachtig prioriteiten kunnen stellen. Wil je een stapje hoger komen in de horecazaak waar je werkt en dus meer verantwoordelijkheid? Dan zul je moeten kunnen laten zien dat je goed kunt multitasken, zonder daarbij in de stress te schieten.

Ook je communicatieve vaardigheden zijn een aandachtspunt om nog beter te worden in het horecavak. Iedere dag communiceer je met gasten en collega’s. Leer hoe je een product goed kunt verkopen en je collega’s efficiënt kunt aansturen. Dat sluit mooi aan bij de leiderschapskwaliteiten die je moet ontwikkelen om verder te komen in de horeca. Kun jij een groep met mensen aansturen, gasten en collega’s? Ontdek welk type leider je bent en ontwikkel je leiderschapskwaliteiten om verder te groeien in de horecawereld.
 

Deel dit artikel
Heb je een vraag?

Onze opleidingsadviseurs beantwoorden graag al je vragen per mail. Je kunt ook het contactformulier invullen. Ook zijn wij op werkdagen tussen 09:00 en 17:30 bereikbaar via onze social media kanalen FacebookTwitter en LinkedIn.
 

info@opleiding.nl



KVK-nummer: 17113834

Interessante artikelen

Management en bedrijfskunde
Zo creëer je een lerende organisatie
Je hoort het waarschijnlijk vaak: “Je moet met de tijd meegaan”. Dat geldt helemaal voor bedrijven,...
Lees verder
Je hoort het waarschijnlijk vaak: “Je moet met de tijd meegaan”. Dat geldt helemaal voor bedrijven,...
Lees verder
Je hoort het waarschijnlijk vaak: “Je moet met de tijd meegaan”. Dat geldt helemaal voor bedrijven,...
Lees verder
Zorg, welzijn en hulpverlening
Waarom omscholen naar de zorg?

Is het helpen van anderen jou op het lijf geschreven en werk je graag met mensen? Grote kans dat er...

Lees verder

Is het helpen van anderen jou op het lijf geschreven en werk je graag met mensen? Grote kans dat er...

Lees verder

Is het helpen van anderen jou op het lijf geschreven en werk je graag met mensen? Grote kans dat er...

Lees verder
Zorg, welzijn en hulpverlening
Onmisbare kennis en vaardigheden voor iedere zorgmanager

Als er één sector is die de afgelopen tijd in de spotlights stond, dan is het de zorg wel. Tijdens het...

Lees verder

Als er één sector is die de afgelopen tijd in de spotlights stond, dan is het de zorg wel. Tijdens het...

Lees verder

Als er één sector is die de afgelopen tijd in de spotlights stond, dan is het de zorg wel. Tijdens het...

Lees verder
Zorg, welzijn en hulpverlening
Het nieuwe werken: trends en ontwikkelingen binnen zorgmanagement

De laatste jaren is er veel veranderd in de zorg. De coronapandemie was voor de meeste zorgmedewerkers...

Lees verder

De laatste jaren is er veel veranderd in de zorg. De coronapandemie was voor de meeste zorgmedewerkers...

Lees verder

De laatste jaren is er veel veranderd in de zorg. De coronapandemie was voor de meeste zorgmedewerkers...

Lees verder